اخبار روزفناوری

انتظار می رود انویدیا سرورهای هوش مصنوعی بلک ول GB20 “مطابق با ایالات متحده” را به چین ارائه دهد

انتظار می رود انویدیا سرورهای هوش مصنوعی بلک ول GB20 “مطابق با ایالات متحده” را به چین ارائه دهد

NVIDIA اکنون به دنبال ارائه سرورهای هوش مصنوعی Blackwell GB20 “منطبق با ایالات متحده” به چین در تلاش برای سرمایه گذاری از افزایش تقاضاها است.

به نظر می‌رسد شتاب‌دهنده‌های Blackwell NVIDIA در میان مشتریان چینی بسیار محبوب هستند زیرا شرکتی برای راه‌حل اختصاصی سرور GB20 آماده می‌شود

خب، به نظر می رسد که تیم گرین مصمم است موقعیت خود را در بازارهای چین تثبیت کند و این شرکت قصد دارد با ارائه نسل بعدی محصولات بلک ول خود در منطقه به این مهم دست یابد.

اخیراً، گزارشی از نحوه عملکرد NVIDIA ارائه کردیم آماده سازی برای “B20 AI GPU”، که جانشینی برای H20 AI GPU این شرکت خواهد بود، که در ابتدا در تلاش برای مطابقت با مقررات صادرات ایالات متحده طراحی شده بود. این نشان می‌دهد که NVIDIA علاقه زیادی به معماری بلک‌ول خود از چین دارد، به همین دلیل است که آنها اکنون تصمیم گرفته‌اند یک سرور هوش مصنوعی مخصوص چین را نیز طراحی کنند.

این خبر از اطلاعات به نقل از منابع زنجیره تامین، مبنی بر اینکه NVIDIA تصمیم گرفته است سرورهای Blackwell AI را به مشتریان چینی ارائه دهد که با مقررات تحمیل شده توسط دولت بایدن مطابقت دارند. سرور هوش مصنوعی احتمالاً “GB20” نامیده می شود که در کنار پردازنده های گرافیکی هوش مصنوعی B20 ارائه می شود تا بسته کاملی را به مشتریان ارائه دهد. در حالی که ارقام مربوط به عملکرد هنوز فاش نشده است، گفته می شود که نسل بلک ول با وجود دریافت “انواع کاهش یافته”، قابلیت های مناسبی را در اختیار مشتریان چینی قرار می دهد.

NVIDIA Blackwell GPUs Cost Around K-K,  Billion Development Cost For The Fastest AI Chip On The Planet 1

به نظر می‌رسد در حالی که نسل هاپر تماماً در مورد شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی بود، معماری بلک‌ول با توجه به اینکه شرکت‌ها اکنون روی ایجاد خوشه‌های هوش مصنوعی غول‌پیکر برای دستیابی به حداکثر قدرت محاسباتی تمرکز کرده‌اند، استقبال گسترده‌تری برای ارائه‌های سرور خود خواهد داشت. در مورد شرکت های چینی متمرکز بر هوش مصنوعی نیز مشابه است، و گزارش اخیر فاش کرد که بازارهای سرور به شدت رشد خواهند کرد و تا سال 2027 ارزش آن به 16 میلیارد دلار خواهد رسید و از نظر ظاهری، سرورهای بلک ول نقش حیاتی ایفا خواهند کرد. .

d8a7d986d8aad8b8d8a7d8b1 d985db8c d8b1d988d8af d8a7d986d988db8cd8afdb8cd8a7 d8b3d8b1d988d8b1d987d8a7db8c d987d988d8b4 d985d8b5d986d988 66a3cf6053b1d

محدودیت‌های ایالات متحده اصلاً انویدیا و مشتریان چینی‌اش را آزار نداده است، زیرا تیم گرین با ارائه محصولات مطابق با مقررات برای جلب رضایت هر دو طرف، جایگزین‌هایی را ارائه کرده است. با توجه به اینکه انتظار می رود GB20 به زودی در بازارهای چین عرضه شود، شاهد موج جدیدی از پیشرفت هوش مصنوعی در این کشور خواهیم بود، و برای NVIDIA، جریان درآمدی جدید و گسترده.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا